Program prewencyjny

Celem programu prewencyjnego Państwowej Inspekcji Pracy pt. Przeciwdziałanie stresowi w miejscu pracy jest:


  • popularyzowanie wiedzy na temat stresu, jego źródeł, przebiegu, spustoszeń jakie wywołuje w naszych organizmach,
  • metod radzenia sobie ze stresem w miejscu pracy,
  • popularyzacja wiedzy na temat źródeł zagrożeń psychospołecznych tj. mobbing, dyskryminacja, nierówne traktowanie, molestowanie, molestowanie seksualne, agresja i przemoc w miejscu pracy,
  • metod radzenia sobie z zagrożeniami psychospołecznymi w miejscu pracy,
  • poprawa stosunków międzyludzkich w zakładzie pracy, a tym samym stworzenie dobrego klimatu do pracy zespołowej,
  • obniżenie poziomu stresu spowodowanego narastającymi konfliktami,
  • poprawa komfortu pracy,
  • złagodzenie negatywnych skutków stresu,
  • zapoznanie pracowników z metodami radzenia sobie z trudnymi sytuacjami,
  • wzrost zaangażowania pracowników w zapobieganie stresowi w codziennej pracy,
  • wzrost efektywności i wydajności pracy,
  • wykrycie i naprawienie nieprawidłowości zauważonych przez pracowników,
  • włączenie pracowników w aktywny system zarządzania BHP,
  • wzmocnienie roli pracowników w kształtowaniu bezpiecznego środowiska pracy,
  • ułatwienie komunikacji pomiędzy pracownikami i przedstawicielami pracodawcy,
  • wyraźne zwiększenie zadowolenia pracowników z pracy oraz zaangażowania w działania na rzecz bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
  • identyfikacja zagrożeń w celu uzyskania informacji umożliwiających wskazanie kierunków działań prewencyjnych o charakterze psychospołecznym.
Powrót do porzedniej strony